شش مورد کاربردی برای طراحی سربرگ خاص و زیبا

 شش مورد کاربردی برای طراحی سربرگ خاص و زیبا

چند نکته اساسی در مورد طراحی سربرگ خاص و زیبا

یک سربرگ زیبا می‌تواند نقش بسزایی در موفقیت برند شما ایفا کند. بین یک سربرگ ساده و یک سربرگ با طراحی خیره‌کننده و زیبا تفاوت بسیار زیادی وجود دارد. یک سربرگ خوب می‌تواند یک فرصت و تبلیغ برای شرکت شما باشد. به طوری در نگاه اول می‌تواند در دل مشتریان شما جای خود را باز کند. در ادامه این مقاله با روش‌هایی برای طراحی سربرگ آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

ساده کار کنید

یکی از رازهای مهم در طراحی سربرگ این است که تا می‌توانید آن را ساده نگه‌دارید. به یاد داشته باشید که سربرگ یک نامه اداری است که صرفا برای انتقال متون اداری استفاده می‌شود. بنابراین ضروری است که نامه، ظاهری زیبا و در عین حال اداری داشته باشد. در نهایت باید در نظر داشته باشید که طراحی شما، ویترینی برای مشتریانتان است اما لازم نیست برای جلب توجه آن‌ها بیش از حد تلاش کنید.

نرم افزار مناسب انتخاب کنید

می‌توان نرم‌افزار فتوشاپ را بهترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزار در زمینه طراحی دانست اما نرم‌افزارهای تخصصی دیگری نیز وجود دارد که کار را برای طراحان ساده‌تر می‌کنند. در صدر این لیست می‌توان به نرم‌افزارهای «Illustrator» و «InDesign» اشاره کرد. کار با هر دوی این نرم‌افزارها بسیار آسان و کاربردی می‌باشد.

برخلاف فتوشاپ، این نرم‌افزارها دارای کیفیت‌های متفاوتی برای چاپ هستند که به راحتی می‌توانید سربرگ با کیفیت دلخواه خود را تولید کنید.

اطلاعات مفید را در سربرگ درج کنید

همیشه لازم نیست تمام اطلاعات شرکتتان را در سربرگ پیاده کنید. برای این کار به کاربرد و استفاده‌ی خود از سربرگ توجه کنید. اگر از این نامه برای ارتباط‌های نه چندان مهم و نامه‌نگاری‌های روزمره استفاده می‌کنید، می‌توانید فقط اطلاعات مهم تماس را در آن درج کنید. اما اگر مخاطبان شما در ارسال نامه، افرادی هستند که ممکن فقط یک فرصت برای برقراری ارتباط  و جلب توجه‌شان داشته باشی، ضروری است که در این شرایط، تمام اطلاعات تماس کاربردی را در آن سربرگ قید کنید. اطلاعاتی از قبیل شماره تماس، شماره فکس، آدرس ایمیل و شبکه‌های مجازی می‌توانند در نامه سربرگ قید شوند.

سربرگ‌ها سایز مناسب داشته باشند

این نامه‌ها اصولا برای کارهای اداری و پرینت کردن متون تایپی بر روی آن‌ها طراحی شده‌اند. بنابراین لازم است تا طوری طراحی شوند که بتوان آن‌ها را در دستگاه‌های پرینتر اداری قرار داد و متن مورد نظر خود را بر روی آن چاپ کرد. اگر سایز کاغذ خارج از سایز‌های نرمال باشد برای چاپ آن طبیعتا مجبور به استفاده از دستگاه‌های غیرمعمول می‌شویم و این کار هزینه‌بر است.

سربرگ باید بیان‌کننده برند شما باشد

در طراحی سربرگ اطمینان حاصل کنید که نام تجاری شرکت شما به طور مشخص در سربرگ نمایان باشد. این نکته فقط در مورد لوگو کمپانی صدق نمی‌کند بلکه رنگ شاخصی که برای شرکت خود انتخاب کرده‌اید، فونت نوشته‌ها و تصاویر درج شده، همه باید مطابق با محتوای برند شما باشند.

به سربرگ خود جلوه‌های ویژه اضافه کنید

راه‌های بسیاری وجود دارد که سربرگ شرکت خود را به یک سربرگ خاص و متفاوت تبدیل کنید. یکی از راه‌های ساده و جالبی که ما به شما پیشنهاد می‌کنیم استفاده از «جوهر UV» بر روی سربرگ است که خارج از طیف نور مرئی است. ویژگی این جوهر طوری است که با چشم غیرمسلح قادر به دیدن این جوهر نیستیم. اما در نظر داشته باشید برای این کار لازم است لوگو یا نوشته‌ای که چاپ می‌کنید جز متن و اطلاعات اساسی شما نباشد زیرا ممکن است برای هرکس امکان دیدن این جوهر‌ وجود نداشته باشد.






2018-01-25 13:02:07

طراحی ست اداری | طراحی اوراق اداری | چاپ ست اداری | سربرگ | پاکت نامه | کارت ویزیت | فاکتور | لوگو | فولدر | چاپ اوراق اداری | نمونه سربرگ شرکت | طراحی و چاپ ست اداری


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست