شش نرم‌افزار رایگان برای انتخاب طیف رنگی

 شش نرم‌افزار رایگان برای انتخاب طیف رنگی

انواع نرم افزارهای انتخاب طیف رنگ برای انواع طراحی

در توانایی‌های بصری، رنگ یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها به حساب می‌آید اما به عنوان یک طراح چگونه یک طیف رنگی بی‌نظیر برای طراحی‌های خود انتخاب کنیم؟ در ادامه قصد داریم نرم‌افزار‌هایی را معرفی کنیم که شما را در انتخاب رنگ دلخواهتان یاری خواهد کرد. اما این تمام ماجرا نیست خبر بهتر این است که تمام نرم‌افزار‌هایی که در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد رایگان هستند. در ادامه با بررسی این نرم‌افزار‌های کاربردی با ما همراه باشید.

 

«کالر هانتر» (Color Hunter)

کالر هانتر یک نرم‌افزار تحت وب است که به شما اجازه می‌دهد رنگ مورد نظر خود را از روی عکس‌هایی که در اختیار دارید استخراج کنید. برای این کار فقط باید عکس مورد نظر را در این سایت آپلود کرده و رنگ مورد نظر خود در تصویر را انتخاب کنید.

همچنین اگر تصویر خاصی را مد نظر ندارید، می‌توانید در بخش جستجوی این سایت از تصاویر سایت «فلیکر» (Flickr) استفاده کنید.

کالر اکسپلورِر یکی دیگر از نرم‌افزار‌های رایگان تحت وب است که با استفاده از پالت‌های رنگی، طیف رنگ‌های گسترده‌ای را برای طراحان فراهم می‌آورد.

روش کار این نرم‌افزار شامل: انتخاب رنگ، جست‌وجوی رنگ‌ها بر اساس محبوبیت و میزان استفاده و ترکیب دو رنگ با طیف رنگ‌های مجزا می‌باشد. یکی دیگر از قابلیت‌های کالر اکسپلورر امکان استفاده از این رنگ‌ها در نرم‌افزار‌هایی مانند فوتوشاپ و «Illustrator» و «InDesign» است که برای طراحان یک ویژگی حیاتی به حساب می‌آید.

«پالتون» (Paletton)

اساس کار این نرم‌افزار بر اسا  تئوری رنگ‌ها است که باعث می‌شود که رنگ خروجی یک دست باشد. به بیان دیگر این طراح در نرم‌افزار یک رنگ اصلی را انتخاب کرده و سپس پالتون مجموعه‌ای از طیف‌های رنگ‌هایی که به کمک آن رنگ ساخته شده را به طراح پیشنهاد می‌کند.

«کوپاسو» (COPASO)‌

کوپاسو یک نرم‌افزار پالت رنگی حرفه‌ای برای طراحان است که از فناوری «کالرلاورز» (COLOURlovers) استفاده می‌کند. به کمک این فناوری طیف‌ وسیع‌تری از رنگ‌های جایگزین در دسترس طراح قرار خواهد گرفت. انتخاب رنگ در این نرم‌افزار به ۳ روش امکان پذیر است: انتخاب رنگ، آپلود عکس و انتخاب به کمک روش «هِکس» (HEX). شما می‌توانید پالت‌های رنگی خود را ذخیره کنید و از آن به عنوان رنگ پس‌زمینه‌ی نوشته‌های خود استفاده کنید.

«کالرزیلا» (Colorzilla)

یک نرم‌افزار تحت وب است که فقط بر روی دو مرورگر برتر فایکرفاکس و گوگل کروم قابل اجرا است. این نرم‌افزار توانایی انتخاب رنگ در هر دو حالت پایه و حرفه‌ای را در اختیار طراحان قرار می‌دهد به طوری که به کمک این نرم‌افزار شما می‌توانید رنگ استفاده شده در صفحات وب را استخراج کنید و در نرم‌افزار‌های دیگر از این رنگ‌ها استفاده کنید. همچنین این نرم‌افزار در طراحی صفحات به کمک «CSS» استفاده‌ی کاربردی خواهد داشت.

«پیک تَکیولِس» (Pictaculous)

پیک تَکیولِس یک پالت انتخاب رنگ است که در سیستم ایمیل مارکتینگ کاربرد دارد. در این سیستم شما می‌توانید رنگ‌های مورد نظر خود را از تصاویر با فایل‌هایی PNG، JPG یا GIF استخراج کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های این نرم‌افزار، امکان دانلود کردن این پالت‌هاست که به طراح اجازه می‌دهد در طراحی‌های بعدی خود نیز از این نمونه‌ها به آسانی استفاده کند.






2018-01-25 13:01:33

طراحی ست اداری | طراحی اوراق اداری | چاپ ست اداری | سربرگ | پاکت نامه | کارت ویزیت | فاکتور | لوگو | فولدر | چاپ اوراق اداری | نمونه سربرگ شرکت | طراحی و چاپ ست اداری


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست