طراحی ست اداری خلاقانه و شیک

 طراحی ست اداری

ست اداری برای شمایی که صاحب کسب ­و کار هستید و می­خواهید توجه مشتری و مخاطب را به خود معطوف نمایید، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. دلیلش این است که شما با داشتن ست اداری، شخصیت قابل توجهی به برند خود می ­دهید که می ­تواند به برتری شما نسبت به رقیبانتان کمک بسزایی نماید.

خود شما وقتی وارد یک شرکت شوید که رنگ ­بندی دکوراسیون داخلی، تقویم، کارت ویزیت و سربرگ شرکت، همگی دارای هارمونی یکنواخت و هویت منحصر به ­فردی باشد، بی­ شک توجهتان جلب خواهد شد و در حافظه ­تان ماندگار می گردد. پس اگر علاقه دارید شخص دیگری احساسات مشابه شما را نسبت به کسب و کارتان داشته باشد و ست اداری تان توجه اقشار مختلف را جلب نماید، ادامه مطلب را با شبکه چاپ همراه شوید.

 

ست اداری چیست؟

به طور کلی به مجموعه ی " سربرگ، پاکت نامه، کارت ویزیت، فاکتور، دفترچه یادداشت و تقویم" ست اداری گویند. البته ممکن است شرکت ها و موسسات، تمام ست یا تعدادی از آن را داشته باشند اما موضوعی که مد نظر ماست، همخوانی و هماهنگی میان اجزای ست اداری است.

 

ست اداری چه اهمیتی دارد؟

اجازه دهید با یک مثال ساده، اهمیت ست اداری را برایتان روشن کنیم.

تیم های فوتبال را در نظر بگیرید. هرکدام یک لوگو، اسم و رنگ منحصر به فردی برای خودشان دارند. به طور مثال وقتی اسم تیم "دورتموند" به میان می آید، ناخودآگاه برای مخاطب رنگ زرد و مشکی تداعی می گردد. شما وقتی استادیوم تیم دورتموند را مشاهده می فرمایید، کسی را با پرچم غیر از زرد و مشکی مشاهده نخواهید کرد و همچنین قادر هستید لوگوی این تیم را در میان هزاران لوگو، تشخیص دهید.

دلیلش چیست؟ دلیلش هویتی است که تیم دورتموند پیدا کرده و برای مخاطب به راحتی قابل تشخیص است. پس اگر شما ست اداری یک دست و هماهنگ در اختیار داشته باشید، مشتریانتان تحت هر شرایطی توانایی شناخت برند شما را در محافل دیگر خواهند داشت و این همان رمز موفقیت است.


 چاپ و طراحی ست اداری

چگونه ست اداری طراحی کنیم؟

قصد آموزش طراحی ست اداری نداریم، بلکه در این بخش می خواهیم نکاتی را به شما گوشزد کنیم که بدانید در هنگام طراحی ست اداری به چه مواردی باید توجه فرمایید.

سربرگ: سربرگ شامل اطلاعات کسب و کار شماست. نام شرکت، لوگو، شماره تماس، ایمیل، کد پستی و ... در سربرگ قرار خواهد گرفت. اگر پیام مهمی دارید که می خواهید همیشه در ذهن مشتری بماند، یا کسب و کارتان در خصوص یک سری تجهیزات و محصولات خاص است، توصیه می کنیم آن را در سربرگ نمایش داده و در همان ابتدا یک آشناییت کلی ایجاد کنید.

لوگو: کسب و کار شما باید دارای لوگو باشد تا مشتری بتواند شما را به رسمیت بشناسد. در بعضی از مواقع شما نمی توانید از اسم شرکت، اطلاعات جانبی و پیام تبلیغاتی استفاده کنید و فقط اجازه دارید با یک لوگو خودتان را معرفی کنید.

به طور مثال می خواهید نامه ای برای یک ارگان بنویسید. شما نمی توانید نصف نامه را به معرفی خودتان اختصاص دهید، بلکه فقط می توانید در پایان آن، لوگوی موسسه تان را بزنید تا هویتتان مشخص گردد. پس اگر لوگو نداشته باشید، خیلی از فرصت ها را برای پرزنت خود از دست خواهید داد. این ها را گفتیم تا به این مطلب برسیم که لوگو باید در ست اداری شما قرار داشته باشد. تیم فوتبالی را می شناسید که لوگو نداشته باشد؟

 

ست اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

فونت: مهمترین ویژگی یک ست اداری، فونت مناسب است. شما باید فونتی را برای نوشته های خود انتخاب کنید که برای هر شخصی قابل خواندن باشد. اگر می خواهید متفاوت باشید، به دنبال فونت های عجیب و غریب  و خاص نباشید چرا که عموما چنین فونت هایی برای همه افراد خوانا نیست. برای متفاوت بودن، در انتخاب لوگو و طراحی ست اداری خلاقیت به خرج دهید.

رنگ بندی: چنانچه شرکت یا موسسه تان از یک رنگ بندی خاصی پیروی می کند، می بایست رنگی که برای ست اداری تان انتخاب می کنید، هم رنگ دکوراسیون داخلی باشد. مثلا اگر محیط دفتر کارتان آبی رنگ باشد و شما از رنگ قرمز یا سبز برای ست اداری استفاده کنید، برای مشتری ناخوشایند خواهد بود و تصویر ذهنی واحدی از شما در ذهنش نخواهد ساخت.

سادگی: در طراحی های ست اداری از طرح های مفهومی و پیچیده پرهیز کنید. ممکن است گاهی علاقه داشته باشید وقتی مخاطبی به پاکت نامه شما نگاه می کند، به فکر فرو رود و درگیرش شود. اما باید بدانید بیشتر افراد وقت چنین کاری را ندارند! خصوصا وقتی که شما از ست اداری می خواهید به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده نمایید. برای تبلیغ، شما فرصت کوتاهی دارید تا در برخورد اول در ذهن مشتری جا باز کنید. پس کسی موفق خواهد بود که بتواند زودتر پیغام تبلیغاتی را به مشتری ارسال کند.

سایز ست اداری چه اندازه باشد؟

در این مورد نمی توان حکم قطعی صادر کرد، چرا که انتخاب سایز برای سربرگ، پاکت نامه یا کارت ویزیت ممکن است سلیقه ای یا برحسب نیاز باشد. اما آن چه که مرسوم است، برایتان گفته ایم:

 سربرگ: A4 و A5

پاکت نامه A4: سایز 310 در 230 (میلیمتر)

پاکت نامه A5: سایز 255 در 165 (میلیمتر)

کارت ویزیت: سایز 85 در 50 (میلیمتر)

 

خط آخر...

آنچه که گفته شد:

  • ست اداری چیست؟
  • چه اهمیتی دارد؟
  • چگونه آن را طراحی کنیم؟
  • چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
  • سایز ست اداری چه اندازه است؟

همانطور که مطالعه فرمودید، ست اداری می تواند وجه تمایز شما با همتایانتان باشد، چرا که شخصیت و هویت خاصی به شما می دهد که باعث بیشتر شناخته شدن شما می گردد. همچنین ست اداری یک ابزار تبلیغاتی کابردی است که می تواند دست به دست بچرخد و شما را به افرادی که هیچ گاه کسب و کارتان را نمی شناختند معرفی کند. پس اگر همچنان نسبت به طراحی ست اداری اقدام نکرده اید، فرصت را غنیمت شمرده و به سرعت دست به کار شوید. نیازی هم نیست دغدغه قیمت طراحی ست اداری داشته باشید، زیرا سود مالی ای که از این شیوه تبلیغاتی به شما بر می گردد، به طور کلی هزینه طراحی ست اداری را جبران می کند.

شبکه چاپ همواره تلاش می‌کند که از بهترین طراحان و متخصصان برای آماده‌سازی محصولات چاپی استفاده کند. همکاری‌های موفقی که با بسیاری از برندهای معتبر طی بیش از 40 سال فعالیت خود برای تولید محصولات چاپی داشته، گواه تخصص و کیفیت بالای ارائه خدمات است. چاپ افست و دیجیتال توسط افراد متخصص و با استفاده از دستگاه‌ها و تکنولوژی‌های به روز دنیا با بهترین کیفیت و قیمت صورت می‌گیرد. برای اطلاع از انواع خدمات و تعرفه تولید محصولات چاپی گوناگون و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید.

 


 ست اداری خلاقانه و شیک



2021-06-15 01:15:55

ست اداری خلاقانه و شیک | طراحی ست اداری


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست