ایده‌های طراحی برای کارت ویزیت خلاق جهت بازاریابی کسب‌وکار

 ایده‌های طراحی برای کارت ویزیت خلاق جهت بازاریابی کسب‌وکار

5 ایده خلاقانه برای طراحی کارت ویزیت

طراحی کارت ویزیت یکی از ضروریات هر کسب‌وکاری محسوب می‌شود. زمانی‌که یک کارت ویزیت جذاب طراحی می‌شود، مشتری را ترغیب می‌کنید تا بیشتر شما یا برند شما را نگه‌داری یا به سایرین معرفی کند. در این مقاله درباره اهمیت کارت‌های ویزیت فیزیکی صحبت و ۵ ایده خلاقانه برای کارت ویزیت به شما ارائه می‌شود.

 

چرا چاپ و طراحی کارت ویزیت اهمیت دارد؟

در دنیای دیجیتال بیشتر تعاملات تجاری شما احتمالا در فضای مجازی انجام می‌شود؛ اما این بدان معنا نیست که رسانه‌های چاپی روشی ناکارآمد برای رفع نیازهای کسب‌وکار شما به حساب آیند. اگر در مثالی ملموس بیان شود، شما در برخورد با مشتری‌های خود فقط می‌توانید شماره‌ها یا ایمیل خود را در هنگام ملاقات با آن‌ها ردوبدل کنید؛ اما شش ماه بعد وقتی گوشی‌شان را نگاه می‌کنند، این احتمال وجود دارد که به یاد نیاورند شما چه کسی هستید و چگونه این شماره در گوشی آن‌ها ذخیره شده است.

طراحی کارت ویزیت فیزیکی یک راه عالی برای ایجاد تاثیر ماندگار برای تجارت شما است. کارت ویزیت چاپی می‌تواند برند شما را تقویت کند و به شما کمک می‌کند که در ذهن افراد بیشتر ماندگار شوید. این کارت‌ها به مردم کمک می‌کند تا به یاد بیاورند که شما چه کسی هستید و کسب‌وکار شما چیست و چه خدماتی را ارائه می‌دهید.

 

طراحی‌ کارت‌های ویزیت به چه صورت است؟

با ورود دنیای گرافیک به صنعت چاپ دیگر نمی‌توان برای طراحی کارت ویزیت شکلی خاص را در نظر گرفت. به عبارت دیگر تمام کارت‌های ویزیت یک شکل و شمایل ندارند. اگر بعد از طراحی کارت ویزیت می‌خواهید که اثری از خود بر جای بگذارد و نتایج مطلوب را به ارمغان بیاورد، چاره‌ای ندارید جز این که خلاق باشید، البته این خلاقیت را نمی‌توان از همه افراد انتظار داشت؛ چراکه از تخصص و تمرکز برخی خارج است.

خلاقیت در طراحی، ترکیبی از علم گرافیک و تجربه است که به مرور زمان کسب می‌شود؛ بنابراین نه لازم است و نه ممکن است که همه افراد آن را داشته باشند. در همین راستا تیم‌ حرفه‌ای گرافیک شبکه چاپ به کمک شما می‌آید تا بتوانید به این مهم دست یابید.

 

طراحی حرفه ‌ای کارت ویزیت چگونه انجام می‌شود؟

همان‌طور که اشاره شد، خلاقیت در طراحی کارت ویزیت از مهم‌ترین شاخصه‌هایی است که آن را برای مخاطب تاثیرگذار می‌کند. در ادامه به ۵ مورد از روش‌هایی که به طراحی کارت ویزیت خلاق کمک می‌کند، اشاره می‌شود:  

 

1.     استفاده از  تایپوگرافی منحصربه‌فرد

تمام هدف از طراحی کارت ویزیت این است که اطلاعات خود را به اشتراک بگذارید، خواه نام تجاری شما، آدرس دفتر یا اطلاعات تماس شخصی شما باشد.  برای انجام این کار باید متنی مناسب را به آن اضافه کنید. در میان فونت و تایپوگرافی است که مهم می‌شود. برای برخی از کارت‌های ویزیت، تایپوگرافی چیزی بیش‌از راهی برای انتقال اطلاعات کلیدی است و به‌نوعی به یک اثر هنری بی‌نظیر تبدیل می‌شود.

بهتر است در طراحی کارت‌ ویزیت فونت در مرکز قرار گیرد تا راهی عالی باشد برای اطمینان از این‌که پیام‌های کلیدی شما تاثیری ماندگار می‌گذارند. در ادامه تصویری از یک کارت ویزیت با تایپوگرافی جالب را می‌بینید:

2.     به‌کارگیری سبک مینیمالیستی در طراحی

وقتی صحبت از طراحی به میان می‌آید، کمتر معمولا بیشتر است! به این معنا که اتخاذ رویکردی مینیمال به کارت ویزیت شما می‌تواند بسیار تاثیرگذارتر از تلاش بیش‌ازحد عناصر در طراحی شما باشد. به‌عنوان نکته جانبی لازم است یادآوری شود که «حداقل» به‌هیچ‌وجه به معنای خسته‌کننده نیست. راه‌های خلاقانه بسیاری برای آزمایش (مانند ترکیب رنگ‌های غیر منتظره یا چیدمان متن) بدون زیاده‌روی در طراحی وجود دارد. یک سبک تمیز و مینیمالیستی احساسی از پیچیدگی ایجاد می‌کند. 

گنجاندن این سبک در طراحی کارت ویزیت شما همین موضوع را در مورد شرکت شما به مخاطب القا می‌کند. اگر می‌خواهید برند شما در بازار به این شکل دیده شود، رویکرد مینیمال برای داشتن کارت ویزیت ساده و شیک  مناسب است.
برای انجام طراحی مینیمالیستی لازم است تا به دنبال الگوهایی با جزئیات غیر منتظره باشید، مانند طرح‌بندی جالب یا یک عنصر پس‌زمینه که طراحی کارت ویزیت ساده را به چیزی قابل توجه تبدیل می‌کند از مواردی است که می‌توان مورد توجه قرار داد. در ادامه نمونه کارت ویزیت را می‌بینید که از طرح مینیمالیستی کمک گرفته است:

 


 

3.     طراحی با استفاده از با حداکثر عناصر

استفاده از سبک مینیمالیسم عالی است. همان‌طور که بیان شد، گاهی اوقات کمتر، بیشتر است، اما برعکس آن هم صادق است.  گاهی اوقات بیشتر بیشتر است و انتخاب مسیر پر سروصدا و جسورانه ( مثلا استفاده از رنگ‌های روشن یا جزئیات پیچیده) راهی موثر برای طراحی کارت ویزیت محسوب می‌شود. شما به کسی کارت ویزیت خود را می‌دهید که می‌خواهید شما را به خاطر بسپارد و چه راهی بهتر از ایجاد یک کارت ویزیت با طراحی جسورانه برای گذاشتن اثر و تاثیر ماندگار؟ 

در این سبک استفاده از رنگ، بافت، فونت و حتی چراغ‌های LED برای به جا گذاشتن یک اثر ماندگار استفاده می‌شود. اگر واقعا می‌خواهید با کارت ویزیت خود تاثیری جسورانه داشته باشید، به دنبال الگوهای گرافیکی روشن باشید، مانند کارت ویزیت طراحی گرافیکی فیروزه‌ای و نارنجی، کارت ویزیت مصور با رنگ صورتی، یا ترکیب رنگ زرد و مشکی. نمونه‌ای دیگر از این نوع کارت ویزیت را در تصویر زیر بینید:

 

4.     استفاده از امکان سه بعدی کردن کارت ویزیت

 اگر می‌خواهید یک عنصر اضافی از سرگرمی و خلاقیت را در طراحی کارت ویزیت خود القا کنید، سه بعدی کردن یک راه عالی برای انجام آن است. وقتی صحبت از طراحی سه بعدی برای کارت ویزیت می‌شود، می‌توانید یک بافت سه‌بعدی ظریف را در طراحی خود بگنجانید (مانند یک لوگوی برجسته). کارت ویزیت خود را طوری طراحی کنید که به شکل سه‌بعدی تا شود، یا تای آن را می‌توانید به‌طور کامل برش دهید  و کارت ویزیت خود را به یک اثر هنری متحرک تبدیل کنید.

سه‌بعدی شدن کارت‌های ویزیت به معنای واقعی کلمه بعد دیگری به طرح‌های شما می‌بخشد. این نوع طرح‌ها معمولا برای مخاطب جالب و غیرمنتظره است و تاثیر ماندگاری بر مشتریان شما خواهد گذاشت و چه چیزی خلاقانه‌تر از این؟! طراحی یک کارت ویزیت کاملا سه بعدی  یا ترکیب عناصر سه بعدی  به سطح خاصی از تخصص نیاز دارد. اگر می‌خواهید با کارت ویزیت خود یک تجربه سه‌بعدی ایجاد کنید، می‌توانید با طراح یا چاپگری از مجموعه شبکه چاپ صحبت کنید تا احساس مطمئن‌تری  از انتخاب‌های خود داشته باشید. نمونه‌ای از طرح‌ جذاب کارت ویزیت سه بعدی را در تصویر زیر می‌بینید:

 

 

5.     استفاده از کارت ویزیت عکس محور

وقتی نوبت به علامت‌گذاری کارت ویزیت شما می‌رسد، یکی از تاثیرگذارترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که یک تصویر به آن اضافه کنید. طراحی کارت ویزیت شما حول یک عکس (خواه عکسی از شما، محصول شما یا چیزی مرتبط با کسب‌وکار شما باشد) می‌تواند آن‌ها را به‌یادماندنی‌تر و از نظر بصری جالب‌تر کند.

در نظر داشته باشید که لازم است شما به‌عنوان طراح یا گرافیست همه افراد با سنین و سلیقه‌های مختلف را در نظر داشته باشید. همان‌طور که سبک مینیمالیست جوان‌پسند را درنظر دارید، باید افراد میانسالی را که چشم‌هایشان چندان برای خواندن خط و خطوط یاری نمی‌کند،  هم در نظر گرفت. برای چنین افرادی و حتی افراد جوان‌تر متن بیش‌ازحد زیاد  طاقت‌فرسا و خارج از حوصله می‌شود؛ بنابراین افزودن یک عکس می‌تواند به کارت ویزیت شما کمک کند تا نظر افرادی را که قوه بصری آن‌ها قوی‌تر است به سوی خود جذب کند.

اگر از یک عکس شخصی استفاده می‌کنید،  خواه این چهره شما باشد یا چهره محصول‌تان، این امر باعث می‌شود تا افراد به‌راحتی به یاد بیاورند که دقیقا چه کسی و در چه زمانی هستید. اگر می‌خواهید تا کارت ویزیتی عکس محور ایجاد کنید، به‌دنبال الگوهایی باشید که تمرکز را روی عکس شما (مانند کارت شناسایی امنیتی ساده زرد) یا محصول همانند یک جعبه بسته بندی شما بیشتر کند. درصورتی‌که عکس یا تصویر خاصی برای طراحی کارت ویزیت خود مد نظر دارید، با ارسال آن به شبکه چاپ می‌توانید مطمئن باشید که با حفظ کیفیت روی کارت جدید شما حک می‌شود. نمونه‌ای از طرح‌ کارت ویزیت همراه با عکس را در تصویر زیر می‌بینید:

 

شبکه چاپ؛ ارائه‌دهنده خدمات چاپی و تبلیغات کاغذی

طراحی کارت ویزیت به شیوه‌ای خلاقانه یکی از معضلات کسب‌وکارها است. همه تجارت‌ها، خرد و کلان، سعی دارند تا از هر روشی برای ماندگار‌شدن بیشتر در ذهن مشتری خود اقداماتی را انجام دهند. چاپ باکیفیت و طراحی منحصربه‌فرد کارت ویزیت یکی از این موارد است. کارت‌های ویزیت تاثیرگذار پیش‌از آن‌که یک کارت باشند، شبیه یک اثر هنری هستند که مخاطب آن را تمایل دارد بیشتر در کیف و جیب خود نگه دارد. در نظر داشته باشید، زمانی طراحی مطلوب جواب می‌دهد که کارت‌های ویزیت یا هر محصول کاغذی دیگر از چاپ باکیفیتی برخوردار باشد. شبکه چاپ با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی و چاپ محصولات کاغذی شما را در رسیدن به این نتیجه مطلوب و ارتقا سطح تجاری کمک می‌کند. 

شبکه چاپ با ارائه خدمات ارزان قیمت و باکیفیت سعی دارد تا رضایت مشتریان خود را به دست آورد. به همین دلیل است که این مجموعه همکاری طولانی مدت با بیش‌از صد برند مطرح در کشور را در کارنامه کاری خود دارد. سعی بر این است که با استفاده از تجربیات گذشته بهترین را در حوزه طراحی و چاپ برای شما به ارمغان آورده شود تا درنهایت علاوه‌بر شما، شبکه چاپ هم از انجام کار خود رضایت کافی را داشته باشد. درصورت داشتن هرگونه سوال یا سفارش در زمینه طراحی کارت ویزیت می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس بگیرید و با مشاوره رایگان آن‌ها بهترین نوع کارت ویزیت را انتخاب کنید.

 





2023-06-18 17:53:06

کارت ویزیت/ طراحی کارت ویزیت/ چاپ کارت ویزیت


فیس بوک گوگل پلاس تلگرام linkedin توئیتر پینترست